Levend Kwartet

De groepjes moeten proberen om zo veel mogelijk kwartetten te krijgen.

De groep wordt verdeeld in 4 teams. Ieder kind in elk team bedenkt een naam voor zichzelf uit een gezamenlijk gekozen thema:

  • een sprookje
  • een boek
  • een tekenfilm
  • een zanger(es)

De gekozen leerling moet het kind zeggen tegen de leiding. De leiding van het groepje schrijft op welke naam bij welk kind hoort. De kinderen mogen verder aan niemand verklappen wat hun naam is.

De spelleider begint met het opnoemen van alle namen en het spel begint. Uit het eerste groepje vraagt iemand bijvoorbeeld aan een kind uit het tweede groepje: “Zeg Gijs, ben jij Alladin?”. Wanneer Gijs dit niet is hoeft hij niets te doen maar als hij wel Alladin is moet hij naar het eerste groepje lopen en hoort hij voortaan daarbij.

De volgende groep mag pas bij het 2e goed geraden karakter hun groepsgenoot terugvragen.

De groep die op het laatst alle kinderen heeft, heeft gewonnen.

 

 

Noem de namen van de karakters niet op. Dit maakt het wel een stuk moeilijker.

Leerlijn

Speleigenschappen

Reacties