Obstakel Route

Zonder te kijken probeert de leerling de route door de klas af te leggen door goed naar de instructies van de medeleerlingen te luisteren.

Verdeel de klas in een aantal teams, zodat de teams steeds een minuut na elkaar kunnen starten met het parcours.

1 leerling van elk team gaat naar de gang. De andere leerlingen zetten een parcours voor hun klasgenootjes uit.

De leerling op de gang doet een blinddoek op en komt daarna onder begeleiding het lokaal binnen.

De leerlingen van het groepje geven instructies om de leerlingen veilig naar de eindstreep te brengen. Ze zeggen bijvoorbeeld: “til je linkerbeen op, loop nu gebukt, kruip nu een stukje etc.”

Laat de leerlingen onderling afspreken wie de instructies mag geven zodat het geen luidruchtige vismarkt wordt.

Wanneer alle leerlingen van de eerste ronde het parcours hebben voltooid gaan er nieuwe leerlingen naar de gang en wordt het parcours veranderd.

Er mag maar 1 leerling uit het groepje instructies geven. De rest zit aan de kant.

 

Leerlijn

Speleigenschappen

Reacties