Speed Tag

De tikker probeert de loper te tikken, terwijl de loper dit probeert te voorkomen.

1/3 zaal. Hier staan verschillende obstakels klaar. Drie banken, waarvan er eentje voor de wachtende spelers is. Twee springkasten met aan beide zijden van de kast een turnmatje. Een opgerolde lange mat op een kast deel. Een bok met aan beide zijden een turnmatje. Een lintje voor de tikker.

De bedoeling van het spel is dat er één tegen één tikkertje wordt gespeeld. De tikker probeert de loper te tikken terwijl de loper dit probeert te voorkomen door gebruik te maken van de diverse obstakels. De tikker en loper beginnen ieder aan een korte zijde van het speelveld. De tikker heeft 30 seconden (tijd is aanpasbaar) om de loper te tikken.

Het leukste is als de leerlingen voorafgaande aan dit spel de obstakels hebben kunnen oefenen in een freerunles.

Met de volgende oefeningen kun je een obstakel passeren.

  • Speedvault over de kast.
  • Bayoflip over de lange mat.
  • Over/onder de bok door.
  • Dash over de kast.
  • Over de banken.
  • Veiligheid staat voorop: passeer de obstakels op de manier die jij kunt.
  • De tikker heeft 30 seconden om de loper te tikken.
  • De tikker en loper beginnen beide aan een korte zijde van het speelveld (tegenover elkaar).
  • De tikker heeft een punt als hij de loper binnen 30 seconden kan tikken.
  • De loper heeft een punt als hij na 30 seconden nog niet getikt is.

Makkelijker

Makkelijker voor de tikker:

  • Meer tijd om te tikken.
  • Minder obstakels.
  • Kleiner speelveld.
  • Meer tikkers.

Makkelijker voor de loper:

  • Minder tijd om getikt te worden.
  • Meer obstakels.
  • Groter speelveld.
  • Meerdere lopers.

Moeilijker

Moeilijker voor de tikker:

  • Minder tijd om te tikken.
  • Meer obstakels.
  • Groter speelveld.

Moeilijker voor de loper:

  • Kleiner speelveld.
  • Moeilijkere obstakels.
  • Meer tijd voor de tikker.
  • Meerdere tikkers.

Wil je al onze spellen zien en ook gebruikmaken van alle functies?

Word dan Premium Plus Lid en krijg:

  • Toegang tot onze groeiende verzameling met 893 gymspellen
  • Opslaan van spellen als PDF
  • Online je periodeplanning maken
  • Gratis updates (bij de introductie in april 2016 begonnen we met 70 spelletjes, we hebben er inmiddels 893!

 

Reacties

  1. Hoe er door wordt gewisseld is aan jou. Je kan dit op verschillende manieren doen:
    1) Beide spelers sluiten aan (bij een even aantal spelen ze inderdaad steeds tegen dezelfde leerling).
    2) Winnaar blijft staan (voor de 3e keer achtereen gewonnen? Dan gaat de winnaar er uit).
    3) Schema maken voor de leerlingen, bijv. een pouleschema.
    4) Alle namen op briefjes, in een bakje doen en deze blind laten pakken. Zijn alle leerlingen geweest? Dan alle namen weer in het bakje.

  2. Hoe werkt het doorwisselen? Sluiten beide spelers achteraan aan? Blijft de winnaar staan.
    Als beide spelers namelijk achteraan sluiten krijg je steeds dezelfde 2-tallen tegen elkaar.